این روزها در طراحی دکوراسیون مدرن و به روز زیاد شاهد اجرای لاین نوری هستیم که حقیقتاً زیبایی فوق العاده ای به یک فضا می بخشد. در واقع اجرای نور خطی یکی از سبک های جدید و بسیار محبوب نورپردازی است که در آن به ظریف ترین شکل ممکن فضا نورپردازی خواهد شد و در عین سادگی زیبایی چشم نوازی خلق می شود. اما این سبک نورپردازی نیز مانند هر یک از دیگر کارهایی قابل انجام در جهت دکوراسیون منزل یا هر فضای دیگری، انجام تخصصی و حرفه ای آن حرف اول را می زند و بسیار مهم است که این کار توسط یک تیم حرفه ای و کاربلد انجام شود. تیم رادکور یکی از بزرگ ترین مجموعه ها در زمینه اجرای لاینر نوری است که با تخصص و تجربه بالایی که داشته می تواند انواع لاین نوری را به زیباترین و حرفه ای ترین شکل ممکن در فضای دلخواه شما اجرا کند. در ادامه بیشتر با خدمات تخصصی این تیم در اجرای لاینرهای نوری آشنا خواهیم شد:

منظور از اجرای نور خطی چیست؟

لاین نوری یا همان نور خطی یکی از انواع سبک های نورپردازی در محیط های مسکونی، اداری و تجاری است که این روزها با محبوبیت بسیاری زیادی رو به رو شده است. تا چند سال گذشته طراحی نورپردازی تنها به استفاده از نور متمرکز و لوسترهای مختلف محدود شده و نور فضا به کمک آن تامین می شد. اما این روزها طراحی دکوراسیون و معماری با تغییر و تحولات عظیمی رو به رو بوده و پیشرفت تکنولوژی باعث روی کار آمدن انواع لاین نوری و دیگر سبک های نورپردازی شده است.منظور از اجرای نور خطی چیست؟ به کمک لاین نوری می توان به شکل هایی مختلف و خلاقانه نور موردنیاز فضا را فراهم نمود و به نوعی می توان گفت که نور امروزه به یکی از عناصر دکوراتیو در طراحی دکوراسیون تبدیل شده است.

انواع لاینر نوری

بسته به نوع نصب می توان انواع لاین نوری را به سه دسته کلی تقسیم نمود که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند. در ادامه بیشتر با هر یک از این لاین های خطی آشنا خواهیم شد:

لاین نوری روکار

نور خطی روکار در واقع یکی از روش های کلاسیک نورپردازی است که بیشتر در سال های گذشته انجام می شد. در این روش اجرای نورپردازی بر روی سقف و دیوار صورت می گرفت. البته این روش اگر چه ممکن است این روزها کمی قدیم تر به نظر برسد اما همچنان روشی محبوب برای نورپردازی است و با گذشت زمان شکل جدیدتری از طراحی و عملکرد را به خود می گیرد. این روش بیشتر زمانی به کار برده می شود که سقف تا کف فاصله کمی با هم داشته باشند و از طرفی برای روشن کردن فضاهایی چون راهروها، پله ها و فضاهایی با دسترسی محدود انتخابی بسیار عالی به شمار می آیند.

این نوع نورخطی روکار در محیط های اداری نیز بسیار کاربردی است و در محیط هایی مانند کافی شاپ ها طراحی چشم نوازی را بین تخته های چوبی ایجاد می کند و فضای بسیار صمیمی را خلق خواهد نمود.

لاین نوری توکار

اگر به دنبال یک طراحی مینیمال و فضایی شیک هستید قطعاً خط نوری توکار می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. لاین خطی توکار نه تنها یک روش برای اجرای نور خطی در سقف است بلکه در دیوار و کف نیز می توان از آن به منظور نورپردازی فضا بهره برد. استفاده از این نوع نورپردازی می تواند تغییری بسیار زیاد و فوق العاده را در محیط ایجاد کند و به کمک آن می توان یک دکوراسیون مدرن و شیک داشت. این نور خطی توکار در فضاهای اداری نیز بسیار کاربردی است و با استفاده از آن در بخش های مختلف یک اداره از جمله لبه های میز اداری و نیز قفسه های مورداستفاده در ساختمان های اداری می توان محیط اداری بسیار به روزی را به وجود آورد که قطعاً نظر مخاطبین را به خود جلب می کند و فضای کاری شما را رسمی تر و حرفه ای تر نشان می دهد. این نوع لاینر در بخش های مختلف خانه و حتی در زیر کابینت های آشپزخانه نیز قابل اجراست.

نور خطی آویز

لاین نوری آویز همانطور که از نام آن پیداست به صورت معلق از سقف قرار گرفته و در واقع به کمک یک سیم یا زنجیر از سقف آویزان شده و شکل یک آویز را به خود می گیرد. نور لاین آویز به صورت یکدست در فضا پخش شده و استفاده از آن در سقف های بلند می تواند فضایی بی نهایت خاص و لوکس را به ارمغان آورد. نور خطی آویزاین نوع لاینر در طول های مختلف و به سفارش مشتری قابل اجرا است و از انعطاف بالایی برخوردار خواهد بود و به راحتی می توان آن را طبق شرایط محیط و همچنین سبک معماری انتخابی در ترکیب ها، اندازه ها و سبک های مختلف اجرا نمود. از نور خطی آویز به طور معمول برای تبدیل دیوار، کف و سقف ساختمان به کانون توجه استفاده می شود.

مزایای اجرای لاینر نوری

استفاده از لاینرهای نوری در طراحی دکوراسیون داخلی این روزها یکی از بهترین ایده ها برای نورپردازی فضاست و از مزایای متعدد این نوع نورپردازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

طراحی جذاب و منحصر به فرد

استفاده از لاین نوری این امکان را به شما خواهد داد تا در عین سادگی یک طراحی متفاوت و بی نظیر را برای فضای موردنظر خود رقم بزنید. نور خطی با توجه به فرم منظمی که داشته در انواع سبک معماری و طراحی های داخلی قابل استفاده است و به راحتی می توان آن را با سبک های متنوع منطبق نمود و آن را در طرح ها و شکل های متنوعی اجرا کرد. لاین نوری به شکلی های مختلفی از جمله موازی، مورب و متقاطع به کار برده شده و از این رو به راحتی می توان از آن در بخش های مختلفی از دکوراسیون استفاده نمود.

دستیابی به نوری یکپارچه

نور در لاین نوری به صورت یکدست تابیده می شود و این موضوع به دلیل استفاده از چیپ های نوری به صورت خطی در لاین های نوری است و همه جا به یک اندازه چیپ نوری وجود داشته و از این رو در طول لاین نوری میزان نور یکدست است و با دیفیوزری که بر روی آن نصب می شود نور به صورت یکسان در محیط پخش خواهد شد.

دوام و طول عمر بالا

 لاین های نوری دوام بالایی دارند و همچنین با توان مصرفی پایینی که داشته باعث تولید حرارت کمتری شده و به طبع در طولانی مدت انتخاب بهتر و به صرفه تری هستند و برای مدتی طولانی می توان از آن ها به بهترین شکل استفاده نمود.

ایجاد دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

این روزها لاین های نوری به یک عنصر دکوراتیو در فضاهای مختلف تبدیل شده اند و قرار دادن خطوط نوری در سقف یا دیوار می تواند زیبایی بصری بی نظیری را در دکوراسیون خلق کند و بدون شلوغی می توان در عین سادگی به یک فضای شیک و جذاب دست پیدا نمود. ایجاد دکوراسیون داخلی شیک و مدرناجرای نور خطی به عنوان یک منبع نوری اصلی یا فرعی در فضاهای داخلی استفاده می شود و این نورها در واقع به صورت یکنواخت در فضا پخش خواهند شد و یک محیط روشن، دلباز و صمیمی را به ارمغان می آورند.

دارای اثر بصری خاص و خارق العاده

یکی از مزایای ویژه اجرای نور خطی، قابلیت بالای آن ها در رنگ نور و الگوهای روشنایی است و بسته به فضا و همچنین سلیقه کارفرما می توان نور لاین خطی را از نوع سفید، گرم، سرد و حتی دیگر رنگ ها انتخاب نمود. از طرفی کنترل شدت نور و الگوهای روشنایی، الگوهای روشنایی، ایجاد جلوه های ویژه و نیز تنوع بالا در طرح نورپردازی از دیگر امکانات این سبک نورپردازی خواهد بود.

صرفه جویی در میزان مصرف انرژی

اجرای لاین نوری که به کمک تکنولوژی ال ای دی طراحی و ساخته می شوند در مصرف انرژی بسیار بهینه و مناسب هستند و به دلیل بهره وری بالا، دوام بیشتر، تولید گرمای کمتر و کاهش هزینه های ناشی از نگهداری می توان گفت که این لاین های نوری انتخابی بسیار مقرون به صرفه به شمار می آیند و برخلاف تصور خیلی از افراد باعث اتلاف انرژی نخواهند شد.

کاربرد لاین نوری در طراحی داخلی منازل

قطعاً به کمک لاین نوری می توان زیبایی بی نظیری را به بخش های مختلف خانه ببخشد. استفاده از لاینر نوری در بخش های مختلفی از خانه از جمله موارد زیر امکان پذیر است:کاربرد لاین نوری در طراحی داخلی منازل

  • خط نوری آشپزخانه: به کمک یک لاین خطی شیک در بالای کانتر یا جزیره آشپزخانه می توان فضایی بی نظیر را خلق نمود. چراغ های خطی توکار به سقف کاذب آشپزخانه یا زیر کابینت ها نیز جلوه فوق العاده ای می بخشند.
  • خط نوری پذیرایی: لاین نوری می تواند در قسمت پذیرایی خانه و در بخش هایی مانند سقف، قفسه کتاب ها یا دور تلویزیون یک نور پردازی مخفی و توکار جذاب را رقم بزند.
  • خط نوری اتاق خواب: اگر به دنبال یک اتاق خواب آرام و با طراحی بی نظیر هستید استفاده از لاین نوری در اطراف تخت می تواند انتخاب بسیار جذابی باشد.
  • خط نوری حمام: در فضای حمام نیز شما می توانید با نورپردازی در دور آینه و در قسمت های دیگر یک نور ملایم و آرامش بخش به وجود آورید.
  • خط نوری راهروها و پله ها: نصب لاین نوری در کنار پله ها یا در راهروها می تواند در کنار خلق زیبایی، فضای ایمنی را ایجاد کند.
  • خط نوری فضاهای بیرونی: شما حتی می توانید در بالکن یا حیاط خانه خود نیز برای ایجاد فضایی دنج برای نشیمن در هوایی آزاد نیز از خط نوری برای زیبایی هر چه بیشتر فضا استفاده کنید.

اجرای لاین نوری در کناف

سقف کناف با نور خطی، زیبایی بی نظیری به خود خواهد گرفت و یکی از روش های اجرای لاینر نوری، اجرای آن در کناف است و در واقع در سقف هایی که کناف کاری شده اند نیز می توان اجرای لاین نوری را داشت. به طور کلی نحوه اجرای خط نوری در کناف به طراحی و ساختار کنار و نوع نور مورداستفاده بستگی خواهد داشت. اما به طور معمول برای نصب لاین نوری یک کانال کنافی ایجاد شده و سپس سیستم نورپردازی نصب خواهد شد. تیم رادکور اجرای لاین نوری در کناف را با دقتی بسیار بالا و به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام خواهد داد و شما می توانید برای سقف های کناف کاری شده از بهترین سبک نورپردازی با لاین نوری بهره مند شوید. برای اجرای هر چه دقیق ترین لاین نوری کناف نیاز است که پیش از رنگ آمیزی سقف، لاین نوری نصب شود تا ردی از اتصالات به جای نماند.

هزینه نور خطی

قیمت لاین نوری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع لاین نوری
  • کیفیت لاین نوری
  • فضای نصب لاین نوری
  • متراژ و ابعاد اجرای کار
  • کیفیت طراحی و اجرای لاین خطی
  • میزان تخصص اجراکننده
  • و…

تمامی این فاکتورها می توانند در هزینه اجرای لاینر نوری نقش داشته باشند و هر یک باعث بالا و پایین شدن قیمت نهایی خواهند شد. اما اگر به دنبال یک کار حرفه ای و مقرون به صرفه هستید قطعاً راکور بهترین انتخاب برای شماست. این مجموعه همواره تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین خدمات و زیباترین و خاص ترین خطوط نوری را با هزینه ای بسیار معقول برای شما عزیزان پیاده سازی نماید.

مزایای اجرای لاین نوری توسط مجموعه رادکور

با رادکور شما می توانید صاحب منحصر به فردترین لاین های نوری در فضاهای مختلف باشید و قطعاً بعد از اجرای لاین نوری توسط تیم رادکور، خانه یا محل کار شما از نظر طراحی دکوراسیون چندین پله بالاتر رفته و ظاهری بسیار لوکس و مدرن به خود می گیرد.مزایای اجرای لاین نوری توسط مجموعه رادکور در ادامه با برخی از مزایای بهره مندی از خدمات این تیم در خصوص اجرای لاینر نوری آشنا خواهیم شد:

مجری انواع مدل لاین نوری

تیم رادکور تمامی مدل های لاین نوری را به حرفه ای ترین شکل ممکن اجرا خواهد نمود و از این رو شما با خیال راحتی می توانید ایده های خود را در طراحی داخلی و نورپردازی با این تیم عملی کنید و صاحب خاص ترین دکوراسیون شوید.

دارای نمونه کارهای متعدد

این تیم بیشترین تعداد نمونه کار را داشته  و شما با مشاهده نمونه کارها می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب نموده و همچنین از کیفیت کار این مجموعه اطمینان پیدا کنید.

برخورداری از سابقه کاری بسیار بالا

رادکور بیشتر از 12 سال است که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت داشته و بهتر از هر تیم دیگری می تواند این سبک از نورپردازی را برای خانه یا محل کار شما اجرا کند و شما می توانید خاص ترین نورپردازی ها را از این تیم بخواهید.

دارای تیمی حرفه ای و ماهر

در تیم رادکور افرادی حرفه ای، کاربلد و ماهر فعالیت داشته که کاملاً نسبت به کار خود مسلط هستند و حتی خاص ترین و پیچیده ترین پروژه ها را به حرفه ای ترین شکل ممکن اجرا خواهند نمود. این افراد با سرعتی عالی خدماتی حرفه ای را به شما عزیزان ارائه خواهند نمود و در کار خود جزو بی نظیر هستند.

ارائه مشاوره و بازدید رایگان

شما می توانید تنها با یک تماس از مشاوره و همچنین بازدید رایگان مجموعه رادکور بهره مند شوید. این تیم از نزدیک فضای موردنظر شما را بررسی نموده و به شما در انتخاب بهترین سبک نورپردازی کمک می کنند و شما می توانید با نظرات کارشناسانه این تیم راحت تر دست به انتخاب بزنید.

تحویل کار در کمترین زمان ممکن

برخلف بیشتر تیم های اجرایی، رادکور مفتخر است که همواره جزو خوش قول ترین تیم ها به شمار آمده و در سریع ترین زمان ممکن پروژه نورپردازی دلخواه شما را به تمیزترین شکل ممکن انجام و به شما تحویل خواهد داد. از این رو شما می توانید به کمک این تیم در پروژه بازسازی یا ساخت یک فضا خیلی زودتر کارها را پیش ببرید.

اجرای کار با مناسب ترین هزینه

قیمت یکی از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب یک تیم مجری لاینر نوری است و متاسفانه قیمت های بالا و نجومی برخی از تیم ها باعث شده که بسیاری از افراد از انجام نورپردازی خطی برای خانه یا محل کار خود صرف نظر کنند. این در حالی است که مجموعه رادکور یکی از منصف ترین تیم هایی است که شما عزیزان می توانید از آن بهترین خدمات را با مناسب ترین هزینه دریافت کنید. این تیم اجرای لاینر نوری همواره مقرون به صرفه ترین قیمت را برای خدمات مختلف خود از جمله طراحی و اجرای نورپردازی به سبک لاین نوری در نظر خواهد گرفت.

حرف آخر

اگر شما هم قصد دارید با اجرای لاین نوری یک فضای بسیار شیک و مدرن داشته باشید و خاص ترین نورپردازی را برای خانه یا محیط کار خود خلق کنید کافی است از خدمات اجرای نور خطی تیم رادکور استفاده نمایید. این تیم در کنار شماست تا بهترین اجرای لاینر نوری را تجربه کنید و با هر سلیقه و همچنین بودجه ای که داشته بتوانید بهترین لاینر نوری را برای فضای موردنظر خود پیاده سازی کنید. قطعاً نورپردازی با خدمات لاینر نوری تیم رادکور یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید جهت طراحی دکوراسیون داخلی انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *